czwartek, 8 kwietnia 2021

Trochę modyfikacji FT-847

 W obecnej chwili FT-847 jest moim podstawowym radiem na pasmo 6m i w zawodach na 2m, nie za prędko się to zmieni więc postanowiłem wykonać troszkę modyfikacji które uznałem za słuszne:

- QSO MS potrafi nieraz i trwać godzinę a FT-847 ma przedmuch przez całe radio włącznie z kwarcem od LO i potrafiło w czasie jednej łączności odjechać nawet i 400Hz. Można zastosować grzejnik kwarcu QH40A lub na początek obudować kwarc Styrodurem. Najprościej go zdobyć kupując podkład pod panele lub w firmach reklamowych. 

- Wymiana enkodera MEM/VFO CH, ze starości przeskakiwał/gubił impulsy. Nie szukajcie po zagranicznych serwisach aukcyjnych itp. W firmie Con-Spark z Gdyni sprowadzili mi bezpośrednio od producenta za 25zł w ciągu kilku tygodni. 

- Mały poziom m.cz w słuchawkach, podmieniłem rezystory 100R na 47R/2W

- Poprawa układu ALC likwidująca "piki" mocy opis na stronie  OK2KKW

- Dodanie Panadaptera, wstawiłem płytkę  którą zaprojektował Jacek SP1CNV link oraz miejsce podłączenia link




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz